15 Kasım 2022
Başarılı Judo Hamlelerinin Analizi
Tsukuba Üniversitesi Mühendislik, Bilgi ve Sistemler Fakültesi'nden bilim insanları, bir hamleden hemen önce duruşun başarıya götüren yönlerini sistematik olarak belirlemek için üst düzey judo maçlarından alınan videoları analiz etti. Bu çalışma, diğer
biyomekanik süreçlerin niceliksel ölçümlerinin yanı sıra antrenörlük yöntemlerinin geliştirilmesine de yardımcı olabilir.
Birçok
atletik antrenman rejimi, tekniği mükemmelleştirmek için tekrarı kullanır. Ancak, doğru ve yanlış form arasındaki farkı görmek genellikle deneyimli bir antrenör veya eğitmenin keskin gözünü gerektirebilir. Başarılı sonuçlarla ilişkili vücut hareketlerini tespit edebilen otomatik bir yönteme sahip olmak hem yeni başlayanlara hem de profesyonellere çok yardımcı olacaktır. Şimdi, Tsukuba Üniversitesi'nden bilim insanları, Judo Dünya Şampiyonası da dahil olmak üzere gerçek müsabakaların videolarını kullanarak, rakibi yakalama ve fırlatmanın temel yönlerini daha iyi anlamak için bir bilgisayar yöntemi geliştirdi. Bu yaklaşım kullanılarak, başarılı bir hamleden hemen önce vücut pozisyonunun kritik faktörleri belirlenebilir.
Araştırmanın yazarı Profesör Shinichi Yamagiwa şöyle diyor: ''Fırlatmaya başlamadan hemen önceki duruşlar arasındaki korelasyonları bulabilirsek, sporcuların en başarılı fırlatma tekniklerinde ustalaşmaları için yeni bir antrenman yöntemi geliştirebiliriz.'' Bu sürecin ölçüm aşaması ve analiz aşaması olmak üzere iki ana aşaması vardı. Ekip ilk olarak
781 başarılı judo hamlesinden video topladı. Ardından, durumun başarı ile ilişkili yönlerini belirlemek için bir chi;2 istatistik testi kullandılar. Makalenin sonuçlarını açıklamak için yazarlar, Tori ve Uke adında iki judoka ya da judo uygulayıcısını tarif ediyor. Judoculardan Tori, Uke'ye bir hamle gerçekleştiriyor. Profesör Shinichi Yamagiwa, ''Uke'nin Tori'nin
omuzlarına ve bacaklarına olan mesafesinin doğru fırlatma tekniğinin anahtarı olduğunu bulduk'' diyor.
Bu yöntemi kullanan gelecekteki eğitim sistemleri, videolarla çalışmak için grafik arayüzler içerebilir. Bu, özellikle dövüş sanatları için kendi kendine eğitim sistemleri için yararlıdır.